ομιλίες Xαρ. Καραθάνου

26η Συνεδρίαση: Καλλικράτης

 

ο Μπάμπης Καραθάνος για τον Απολογισμό της Περιφέρειας το 2011




Παρέμβαση του Μπάμπη Καραθάνου για την άμεση ενίσχυση των επιχειρήσεων και των καταστημάτων που υπέστησαν ζημιές από τα πρόσφατα επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας



Oμιλία του Μπάμπη Καραθάνου στο περιφερειακό συμβούλιο για το αίτημα διερεύνησης των δασικών εμπρησμων '95




28η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής 18/10/2011

Θέμα:    Συζήτηση για διακοπή Περιφερειακού Συμβουλίου λόγω επιστράτευσης εργαζομένων από την Περιφ. Ατικής για τα σκουπίδια

Επειδή ήρθα λίγο καθυστερημένα, δεν θα σας απασχολήσω πολύ. Και προσπάθησα να καταλάβω τι γίνεται, γι' αυτό και καθυστέρησα να τοποθετηθώ.
Κοιτάξτε να σας πω. Ζούμε το παράλογο στην χώρα αυτή. Ζούμε το παράλογο. Η δημοκρατία μας, είτε θέλουν κάποιοι είτε δεν θέλουν, είναι αντιπροσωπευτική. Δεν είναι οχλοκρατική, δεν είναι συνελευσιακή. Δηλαδή όποιοι μπορούν μαζεύονται, αποφασίζουν και επιβάλλουν στο υπόλοιπο 95% την
 απόφαση τους.
Λοιπόν, η δημοκρατία λειτουργεί έτσι. Λειτουργεί με εκλογές, με αντιπροσώπους, κάποιοι εκπροσωπούνται είτε σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο είτε σε περιφερειακό. Ολοι λέμε εδώ πέρα και όλες οι παρατάξεις ότι πρέπει να αναβαθμιστεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση, πρέπει να πάρει ρόλο, πρέπει να έχει χρηματοδότηση, πρέπει να λειτουργήσει, πρέπει να προχωρήσει. Πώς θα προχωρήσει; Ετσι; Οποιος γουστάρει κάθεται απέξω και αρχίζει και χτυπάει κλακέτες για να φοβηθούμε μην τυχόν μας πούνε φασίστες ή απεργοσπάστες ή οτιδήποτε άλλο; Στη δημοκρατία δυστυχώς τα πράγματα είναι απλά: Η πλειοψηφία αποφασίζει. Και η πλειοψηφία είναι αυτή που αποφασίζει στο σύνολο του ελληνικού λαού. Στην Περιφέρεια που βρισκόμαστε πρέπει να είμαστε σοβαροί. Εδώ πέρα μέσα πρέπει να παίρνουμε αποφάσεις, είτε αρέσει στο ΚΚΕ είτε αρέσει στην παράταξη, δεν ξέρω, ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, με όποιο προσωνύμιο θέλουν να βάλουν αυτοί οι κύριοι. Και δεν θα μας τρομοκρατήσουν. Οποιος και να είναι.
Αλλά εδώ, απευθύνομαι στην πλειοψηφία, υπάρχει τεράστια διαχρονική ευθύνη γι' αυτές τις συμπεριφορές. Διότι κάποτε ο σημερινός Πρωθυπουργός αγκαλίτσα με αυτούς τους συνδικαλιστές έκλεινε τα λιμάνια, δεν επέτρεπε σε κάποιους ιδιώτες να μπουν στα λιμάνια για να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Αρα λοιπόν υπάρχουν ευθύνες.
Εντάξει, καταλαβαίνω ότι τα πράγματα αλλάζουν και πρέπει να αντιληφθούμε ότι πρέπει να λειτουργούμε σύννομα, σοβαρά και προς το συμφέρον αυτής της πατρίδας και αυτού του έθνους. Με αυτή την έννοια λοιπόν όχι μόνο πρέπει να γίνει το Περιφερειακό Συμβούλιο, θα συνεχίσουμε κανονικά με τα θέματα που έχουμε.
Βεβαίως συμφωνούμε να έρθει μία αντιπροσωπεία των ανθρώπων αυτών να μας πούνε κάποια πράγματα που θέλουν να μας πουν, αλλά εμείς αποφασίζουμε. Οι εκλεγμένοι άνθρωποι του λαού και βεβαίως οι παρατάξεις. Και θεωρώ θλιβερό να φεύγουν, να αποχωρούν παρατάξεις η μία διότι δεν αφήνουμε να έρθουν να τα κάνουν μπάχαλο όλοι εδώ και οι άλλοι γιατί υποτίθεται μέτρησε και βγήκε ότι δεν είμαστε πλειοψηφία. Είναι τρελά πράγματα αυτά. Πες ότι θέλω να το παίξω φιλολαϊκός ή φιλοκομμουνιοτής, δεν ξέρω, ή φιλοαριστερός, και ήρθα εδώ πέρα και φεύγω, να κάνω τον καλό.
Λοιπόν, να τελειώνουμε με αυτή την ιστορία. Πρέπει να συνεχιστεί το Συμβούλιο. Αν θέλουν κάποιοι από τους ανθρώπους που είναι έξω εκλεγμένοι να έρθουν εδώ να μας πουν ποια είναι η αντίρρηση τους πάνω στην απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Και επιτέλους, προέχει η υγεία αυτού του τόπου. Δεν μπορεί να είμαστε όμηροι κάποιων που κλείνουν μία πόρτα και όλοι πεθαίνουμε από τα σκουπίδια έξω από τα σπίτια μας. Επιτέλους, κάποιος πρέπει να προστατεύσει και αυτούς τους ανθρώπους που δεν μπορούν να βγουν στον δρόμο, να κλείσουνε πύλες και να επιβάλλουν στους άλλους αυτό που θέλουν. Ετσι; Σε αυτόν τον τόπο επιτέλους υπάρχουν και όρια. Υπάρχουν και όρια τα οποία πρέπει κάποιοι να σεβαστούν, αμοιβαία. Και αν δεν τα σεβαστούν, δυστυχώς θα επιβάλλεται ο νόμος και θα αποφασίζει η πλειοψηφία.
Με αυτή την έννοια αν θέλουν να προχωρήσουμε, έτσι προχωράμε δημοκρατικά. Θέλουν να το κάνουμε μπάχαλο; Να το κάνουμε μπάχαλο. Αλλά αν το κάνουμε μπάχαλο, τότε θα χάσουμε όλοι. Και αυτοί που είναι απέξω, και εμείς που είμαστε μέσα και δυστυχώς όλος ο ελληνικός λαός. Και δυστυχώς, για πολλά χρόνια το έχουμε κάνει μπάχαλο, γι’ αυτό φτάσαμε εδώ. Διότι η στοιχειώδης λογική δεν επικράτησε σε αυτόν τον τόπο.
Αν λοιπόν δεν βάλουμε μυαλό από τα λάθη μέχρι τώρα, και ειδικά από αυτά που περνάμε αυτή την εποχή, αν δεν αποφασίσουμε να προχωρήσουμε ενωμένοι το σύνολο, η πλειοψηφία, η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού και θα μείνουμε σε μικρές μειοψηφίες που κλακάρουν και θέλουν να μας υποχρεώσουν να αποφασίσουμε εμείς με βάση άλλα καθεστώτα τα οποία υπηρέτησαν και έχουν διαλυθεί, ε, δεν θα γίνει στην Ελλάδα αυτό. Δεν μπόρεσαν να το κάνουν μια φορά κάποτε, δεν μπορούν να το κάνουν και τώρα.
Λοιπόν, αυτό το πράγμα πρέπει να το σεβαστούν όλοι. Και καλώ τον Περιφερειάρχη και τον Πρόεδρο να συνεχιστεί κανονικά το Περιφερειακό Συμβούλιο, να ζητήσουμε να έρθει μία αντιπροσωπεία των ανθρώπων αυτών, να μας υποβάλλουν είτε προφορικώς είτε γραπτώς το όποιο πρόβλημα έχουν, αλλά όχι 200 και 100 και 50, όσοι θέλουνε, για να μας κάνουν εδώ τους κλακαδόρους.
Εδώ πρέπει να σεβαστούμε αυτόν τον τόπο. Εδώ είναι ο ναός της δημοκρατίας. Είναι και στη Βουλή, είναι όμως και στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Και αν θέλουμε να αποκτήσει...
Ημασταν 12 Περιφερειακοί Σύμβουλοι στην περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες, από όλες τις παρατάξεις. Και είδαμε πώς λειτουργούν οι Περιφέρειες στην Ευρώπη. Τι αρμοδιότητες έχουν. Πώς έχει αποκεντρωθεί όλη η Διοίκηση. Πώς λειτουργούν σοβαρές κοινωνίες. Πώς αποφασίζουν. Πώς μοιράζουν αρμοδιότητες. Πώς λειτουργούν. Αυτό το μπάχαλο εδώ πέρα... Επιτέλους, κάτι πρέπει να διδαχθούμε αν θέλουμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας Ευρωπαίους. Κάτι πρέπει να διδαχθούμε και να προχωρήσουμε. Με αυτό το μπάχαλο δεν προχωράμε.
Αυτή λοιπόν είναι η θέση μας. Αν θέλουμε να καλέσουμε μία αντιπροσωπεία. Και το Συμβούλιο το Περιφερειακό πρέπει να προχωρήσει. Αν δεν προχωρήσει, είναι ήττα δικιά μας. Κερδίζουν αυτοί. Και όποιος απέχει, όποιος είναι απών από τη λειτουργία της δημοκρατίας, αυτό είναι αντιδημοκρατικό. Οι παρατάξεις που έφυγαν είναι αντιδημοκράτες κατά την άποψη μου, διότι δεν κάθονται να συζητήσουν, να διαλεχθούν και να αποφασίσουμε και να σεβαστούν την απόφαση της πλειοψηφίας. Ετσι λειτουργεί η δημοκρατία. Υπήρχε κάποτε και τελείωσε.


26η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής 30/9/2011

Θέμα: Εγκριση Προϋπολογισμού Περιφέρειας Αττικής 2012

κ. Περιφερειάρχα, κ. Πρόεδρε, αγαπητοί συνάδελφοι,
 ο προϋπολογισμός του 2012 είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο για την αιρετή Περιφέρεια που έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιους μήνες τη ζωή της, να αποδείξει ότι με αυτό το πολύ ισχυρό εργαλείο μπορεί πραγματικά και πρακτικά να είναι υπηρέτης του πολίτη. Διότι το να περιγράφουμε τα πολύ μεγάλα προβλήματα που έχει ο λαός μας μέσα σε μια πολύ μεγάλη διεθνή, ευρωπαϊκή και ελληνική κρίση δεν είναι αρκετό. Το θέμα είναι πώς θα βγούμε από αυτό το τέλμα αλλά με τα εργαλεία που έχουμε να μην μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε, να τα απαξιώνουμε, να λέμε για μεγάλα και μεγαλόπνοα και να αφήνουμε την καθημερινότητα και τη ζωή μας, νομίζω ότι αυτό είναι υποκριτικό.
Αρα, λοιπόν, εμείς στεκόμαστε καταρχήν στο πρώτο σκέλος, στο Ιο θέμα
στα νέα έργα και κυρίως στα έργα τα οποία συνεχίζονται απολύτως θετικά και κυρίως με την λογική και τον άξονα οι οποίες τίθενται από την Περιφέρεια, για παράδειγμα ένα από τα νέα έργα, τέσσερα ξεχωρίζω εγώ, είναι ένα ας πούμε για τα στερεά απόβλητα, ένα πολύ μεγάλο έργο το οποίο πρέπει να γίνει, προχωράει, είναι προς θετική κατεύθυνση, οι πεζογέφυρες στους μεγάλους οδικούς άξονες Κηφισίας, Μεσογείων και άλλους που σκοτώνονται παιδιά που πάνε στο σχολείο, το κλειστό γυμναστήριο του Παλαιού Φαλήρου, είναι εδώ και ο Δήμαρχος, ένα έργο που πολλά χρόνια κι εγώ το παρακολουθώ μαζί του και που ουσιαστικά θα υπηρετήσει τη νεολαία και τα νέα παιδιά, τους ανθρώπους εκεί του Δήμου αυτού και, άρα, υπηρετούμε τη νεολαία και το λαό μας και, τέλος, η ολοκλήρωση του Αλσους στο Πεδίο του Αρεως, το οποίο στην καρδιά της Αθήνας είναι ένας πνεύμονας πρασίνου ο οποίος μπορεί να δώσει δύναμη για να μπορέσει αυτή η πόλη να ζήσει.
Σε αυτή τη λογική λοιπόν, έργα για τη νεολαία, ένα ακόμα πολύ μεγάλο έργο που πρέπει να δούμε και στο οποίο εμείς απόλυτα θα στηρίξουμε και θα συμφωνήσουμε είναι το αποχετευτικό της Ανατολικής Αττικής, που είναι μια πολύ αναπτυσσόμενη περιοχή, η οποία δυστυχώς έχει αυτό το μεγάλο πρόβλημα άρα κι εδώ η Περιφέρεια πρέπει να παίξει το ρόλο της μπροστά από την κεντρική εξουσία, διότι αυτό πρέπει να κάνει η Αυτοδιοίκηση. Να είναι μπροστά από την κεντρική εξουσία. Και τέλος, αυτό το οποίο θεωρούμε πολύ σημαντικό, δεν είναι τόσο έντονο σε αυτά τα έργα του 2012, πιστεύω από το 2013 και 2014 να το κάνουμε αυτό, να το κάνει ο Περιφερειάρχης και όλοι μας, οι δημιουργίες χώρων πρασίνου. Να μπορέσουμε δηλαδή το Ελληνικό, το Αλσος Τρίτση, μεγάλα κεντρικά σημεία στο κέντρο των Αθηνών και περιφερειακά να αξιοποιηθούν και να γίνουν χώροι πρασίνου και όχι να οικοδομηθούν ή να τσιμεντοποιηθούν και να δοθούν πραγματικά για το λαό μας.
ΓΓ αυτό λοιπόν στο πρώτο σκέλος εμείς ψηφίζουμε θετικά στα έργα και δεν θα ήταν λογικό καμία παράταξη εδώ πέρα να ψηφίσει αρνητικά στα νέα έργα. Αυτή
είναι η άποψη μας.
Πάμε στον προϋπολογισμό. Στον προϋπολογισμό λοιπόν είναι λογικό ότι ζούμε μία πολύ μεγάλη οικονομική κρίση, πρωτόγνωρη για τα μεταπολιτευτικά κυρίως πράγματα, ίσως και για τα μεταπολεμικά. Αυτός ο προϋπολογισμός λοιπόν κατά την άποψη μας κινείται σε σωστή κατεύθυνση, αν και θα έπρεπε τα κριτήρια του να μην είναι κυρίως πληθυσμιακά αλλά να είναι κυρίως κοινωνικοοικονομικά. Για παράδειγμα, τι θέλω να πω, θα πρέπει να ρίξουμε το βάρος μας σε έργα και ανάπτυξη περιοχών όπως είναι η Δυτική Αττική που ας πούμε δεν βλέπω κανένα νέο έργο για το 2012 ή, εν πάση περιπτώσει, πολύ λίγα από αυτά που ήδη κινούνται. Αρα, λοιπόν, θα πρέπει και η Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής και οι λοιποί συνάδελφοι της να δώσουν, δεν το λέω ότι φταίτε εσείς, έτσι; Προφανώς κάτι παραλάβατε κι εσείς, αλλά εν πάση περιπτώσει, θα πρέπει η Δυτική Αττική, ο Δυτικός Τομέας Αθήνας, Τομέας Β' Πειραιά, περιοχές με μεγάλα προβλήματα, με ανθρώπους οι οποίοι έχουν τεράστιο πρόβλημα με μετανάστες, με ανθρώπους οι οποίοι προσπαθούν να ζήσουν και επιβιώνουν εκεί λοιπόν πρέπει να ρίξουμε το βάρος μας.
Σ' αυτό το κομμάτι λοιπόν θέλει βελτίωση ο προϋπολογισμός και ελπίζω στον προϋπολογισμό του 2013 εκεί να πάμε καλύτερα. Και αν θέλετε να το δούμε, πιο εύπορες περιοχές της Αττικής που δεν έχουν αυτά τα προβλήματα, ίσως να μεταφέρουμε κάποιους πόρους προς αυτές τις περιοχές από τις ευπορότερες, ώοτε να μπορέσει να υπάρχει μια ισόρροπη ανάπτυξη. Αυτό νομίζω πρέπει να είναι στόχος του προϋπολογισμού.
Επίσης, δεν πιστεύουμε ότι τελικό, και αυτό θα είναι ένα πρόβλημα, θα εκταμιευθεί όλο το ποσό από τον κρατικό προϋπολογισμό για Δημόσιες Επενδύσεις, γιατί υπάρχει ήδη αυτό το χρόνο το έλλειμμα των 12 δις στον κρατικό προϋπολογισμό και γΓ αυτό το λόγο νομίζουμε ότι θα έπρεπε η Περιφέρεια να προσπαθήσει να αυξήσει τα έσοδα της από άλλες δραστηριότητες, όπως ενοικιάσεις
ή αξιοποιήσεις κάποιων χώρων που κατέχει, μείωση των δαπανών για τα ενοίκια, αυτό είναι θετικό γιατί ήδη το προβλέπει και μείωση και διαφόρων δαπανών που γίνονται για αγορά επίπλων, αναλωσίμων, πολιτιστικές εκδηλώσεις με πολύ χρήμα που πέφτει και δημόσιες σχέσεις.
Εδώ, λοιπόν, πρέπει να μειώσουμε αυτές τις δαπάνες ώστε να βρεθούν χρήματα για να μπορέσουμε να δώσουμε χρήματα για έργα υποδομής κυρίως στις υποβαθμισμένες περιοχές.
Σε αυτό το κομμάτι θέλω να επιμείνω, πρέπει να γίνει μια προσπάθεια μείωσης σ' αυτό τον ΚΑΕ από το 1000 μέχρι το 1700, δηλαδή δαπάνες για όλα αυτά που περιέγραψα, δηλαδή εξοπλισμούς γραφείων, εδώ μπορούμε να κάνουμε Ιθθδϊηα, και να πάρουμε μηχανήματα, υπολογιστές κι όλα αυτά και όχι συνέχεια να παίρνουμε μηχανήματα, να φέρνουμε αναλώσιμα, να φέρνουμε να μας τα φτιάχνουν. Το κομμάτι του Ιβδδΐπς δεν έχω δει καθόλου στην Περιφέρεια και γενικότερα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να το κοιτάμε.
Τέλος, προχωράω και βλέπουμε λίγο, παρατηρούμε μια δραματική μείωση του αποθεματικού χρήσεως που παρουσιάζεται περίπου στα 6,800, περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ μικρό αυτό το αποθεματικό και θα δημιουργήσει πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα στο μέλλον, ενώ αντίθετα αν μειώσουμε πολλές δαπάνες θα μπορέσουμε αυτό το αποθεματικό να το φτάσουμε στα 10 ή στα 12 εκατομμύρια και από εκεί να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε άλλες δράσεις που περιέγραψα.
Εχουμε μια δραματική μείωση των εσόδων από επενδύσεις Ευρωπαϊκής Ενώσεως. Από τα 705 εκατομμύρια που είχαμε το 2010 μειώνονται στα 480. Κάτι λιγότερο από το μισό. Δεν ξέρουμε αν αυτό οφείλεται, δεν μπορώ να το ξέρω αυτό, αν οφείλεται στην αδυναμία απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων ή... εν πάση περιπτώσει, θέλουμε μια απάντηση σ' αυτό.
        Γενικά λοιπόν εμείς βλέπουμε ότι αυτός ο προϋπολογισμός κινείται θετικά και αυτό διότι έχει μια καλή τεχνική κατάρτιση, γιατί διευκολύνεται σε μας που τον διαβάζουμε η λογιστική του παρακολούθηση ανά Ενότητα Περιφερειακή.
Ακόμα, θεωρούμε πάρα πολύ καλή την επιλογή να πάνε χρήματα σε έργα τα οποία βελτιώνουν τη ζωή μας και να πάνε και σε κοινωνικές δαπάνες, σε νεφροπαθείς, σε ανέργους, στη νεολαία, στα παιδιά που υποφέρουν από τα ναρκωτικά και παλεύουν, εκεί λοιπόν πρέπει να ρίξουμε το βάρος μας και νομίζω προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να πάμε.
Θεωρούμε ακόμα πολύ θετικό το ότι προβλέπεται κονδύλι από τη Διοίκηση για την απόκτηση ιδιόκτητων γραφείων της Περιφέρειας. Αυτό μας διευκολύνει να επενδύσουμε σε μια εποχή που έχουν πέσει πολύ τα ακίνητα, υπάρχει μεγάλη πτώση στις τιμές, άρα μπορεί και η Περιφέρεια να αποκτήσει με λιγότερα χρήματα κτίρια τα οποία χρειάζεται και άρα να γλιτώσει ενοίκια και έξοδα.
Για να ολοκληρώνω, πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει μεγάλη μείωση, κι εδώ είναι ένα από τα θέματα τα οποία εμείς είμαστε αρνητικοί, μια μεγάλη μείωση στον κωδικό 0800. Εδώ τι έχει. Εχει για παράδειγμα για να καταλάβετε, για εκθέσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις και άλλα 2.170.000. Και δημόσιες σχέσεις 840.000. Σύνολο 3 εκατομμύρια, όταν στον προϋπολογισμό του 2010 αυτές οι δύο ενέργειες είχαν 1,5 εκατομμύριο. Δηλαδή σε καιρούς κρίσης, σε όλο αυτό που περνάμε εμείς διπλασιάζουμε τις δαπάνες για δημόσιες σχέσεις και για πολιτιστικές εκδηλώσεις. Κι έχω χαρακτηριστικό παράδειγμα. Είναι δυνατόν σε τέτοιους καιρούς να δίνουμε 85.000 ευρώ για τον Μαραθώνιο; Αν θέλουμε να κάνουμε μαραθώνιο να βρούμε χορηγούς, δόξα τω θεώ θα διαφημιστούν απ1 όλες τις τηλεοράσεις και αυτά τα λεφτά να τα δώσουμε σε κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη. Που αυτή τη στιγμή πεινάνε, είναι άνεργοι, δεν μπορούν να ζήσουν τα παιδιά τους. Είναι δυνατόν να δίνουμε 30.000 για τη συναυλία της Δευτέρας του Λευτέρη Παπαδόπουλου, καθόλα αξίου, αγαπητού σε όλους κ. λπ., να δίνει 30.000 η
 Περιφέρεια για να κάνει μια συναυλία να τον τιμήσει ενώ θα μπορούσε ή να βρει χορηγούς να το κάνει ή αν δεν βρει χορηγούς να έρθει εδώ να τον τιμήσουμε με μια πλακέτα, να πούμε και κάποια καλά πράγματα για το έργο του και να τελειώνουμε. Δεν είναι δυνατόν σε τέτοιους καιρούς να πετάμε τόσα λεφτά. 1,5 εκατομμύριο παραπάνω από το 2010 στο 2012 το θεωρώ αδιανόητο και πρέπει να το δείτε.
Ακόμα, θεωρώ αδιανόητο και δεν το λέω λαϊκιστικά, να δίνουμε 120.000 ευρώ για υπερωρίες συνεργατών σε γραφεία βουλευτών. Καταλαβαίνω ότι υπάρχει μια ανάγκη, εντάξει. Ομως, εν πάση περιπτώσει, θα πρέπει να δούμε λίγο περισσότερο, να δώσουμε μια μεγαλύτερη προτεραιότητα σε αυτά που πρέπει να κάνουμε εμείς. Και ακόμα θεωρώ πολύ θετικό και μάλιστα θα έπρεπε να αυξηθεί οι 500.000 που δίνουμε για τη δράση κατά των ναρκωτικών. Ισως εκεί θα έπρεπε να δώσουμε παραπάνω. Αλλά όμως να παρακολουθούμε πραγματικά ότι αυτά τα χρήματα που δίνουμε γι1 αυτά τα παιδιά ότι πράγματι πιάνουν τόπο και δεν πάνε σε διάφορα ΟΚΑΝΑ και διάφορα άλλα κόλπα, τα οποία δυστυχώς τα έχουμε παρακολουθήσει.
Θα κλείσω και θα τελειώσω λέγοντας ότι θα πρέπει να δούμε λίγο, να ξεκινήσει μια δημόσια συζήτηση για να βρεθεί κάποια λύση σε σχέση με τον κατάρτιση του προϋπολογισμού της Περιφέρειας να μην υπάρχουν αυτές οι μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων, έτσι ώστε να αυξάνεται το κόστος των δημοπρατουμένων έργων με σύνταξη του ανακεφαλαιωτικού πίνακα. Εδώ αυτό πρέπει να το δούμε, διότι ξεκινάει ένα έργο με έναν προϋπολογισμό και φτάνουμε σε ένα σχεδόν διπλάσιο ή πολλαπλάσιο προϋπολογισμό. Είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα και σε τέτοιους καιρούς πρέπει να το δει ο κ. Περιφερειάρχης και οι συνεργάτες του.
Τέλος, για όλα αυτά που είπα και άλλα πολλά που ήθελα, εμείς επειδή αυτός ο προϋπολογισμός από θέμα τεχνικής κατάρτισης είναι θετικός, επειδή τα έργα τα
οποία προβλέπει είναι προς θετική κατεύθυνση, ψηφίζουμε θετικά και περιμένουμε στον επόμενο προϋπολογισμό του 2013 να είναι ακόμα καλύτερος στο κομμάτι των επιφυλάξεων που θέσαμε.
Θεωρούμε για όλους τους Ελληνες η επιτυχία της αιρετής αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας είναι για το καλό όλων μας, γιατί μέσα από περιφερειακές ενότητες μικρότερες, από τοπικές κοινωνίες που μπορούν να δράσουν, από ανθρώπους που ασχολούνται με τα καθημερινά μας προβλήματα μπορούμε να λύσουμε και τα μεγάλα θέματα που αυτή τη στιγμή τυραννούν την πατρίδα μας και το έθνος μας.
Ψηφίζουμε λοιπόν θετικά και στα δύο κομμάτια και ως προς τα έργα και ως προς τον προϋπολογισμό, όχι πολιτικά, καθαρά αυτοδιοικητικά γιατί πιστεύουμε ότι η αυτοδιοίκηση πρέπει να προχωρήσει μεν με την ιδεολογία, με τα κόμματα, με τους ανθρώπους που προτείνουμε πράγματα σε μία βασική ιδεολογική κατεύθυνση ο καθένας, αλλά κυρίως με αυτοδιοικητικά κριτήρια προς όφελος του λαού.
Σας ευχαριστώ πολύ.


22η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής 31/8/2011

Θέμα: Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του ΤΕΕ      ( Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος )

     Ουσιαστικά, ερώτηση θέλω να κάνω. Βεβαίως εμείς είμα­στε θετικοί στο να υπάρξει μια τέτοια συνεργασία. Το θέμα είναι, θέλουμε να μάθουμε αυτή η σύμβαση τι θα κοστίσει στην Περιφέρεια, ακόμα κι γίνεται ανά θέμα, όπως είπε ο κ. Περιφερειάρχης, με ποιο κριτήριο θα κρίνουμε το κό­στος αυτής της συνεργασίας. Άρα νομίζω ότι πρέπει να υ­πάρχει ένας μπούσουλας σ' αυτό. Βεβαίως είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο ένας φορέας που πραγματικά είναι ο πιο αξιόλογος αυτή τη στιγμή. Όμως νομίζω μία τέτοια προ­γραμματική σύμβαση πρέπει να έχει κάποιους όρους. Διότι αντίστοιχα δεν θα έχουμε άλλη λύση αν έχουμε κάνει αυτή τη σύμβαση. Δεν ξέρω αν κάνω λάθος σ' αυτό. Και είναι βασικό στο οποιοδήποτε έργο αναληφθεί ή αναθέσουμε, το κόστος θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικό. Δηλαδή, αν έ­χουμε τη σύμβαση, πώς μπορούμε να έχουμε τη χαμηλότε­ρη τιμή; Σαφώς, θα έχουμε την καλύτερη συνεργασία και θα έχουμε ίσως το καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά από πλευ­ράς κόστους νομίζω πρέπει να το δούμε. Αυτό.





19η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής 7/7/2011

Ενημέρωση για περιβαλλοντικά θέματα  Δυτ. Αττικής

 

Ακουσα πάρα πολύ ωραία πολιτικά λόγια για τις ευθύνες που μέχρι τώρα υπήρξαν για την κατάσταση στην Δυτ. Αττι­κή. Πολλά από αυτά που ακούστηκαν είναι σωστά. Εδώ ό­μως βρισκόμαστε νομίζω για να δούμε τι κάνουμε από εδώ και πέρα. Κανένας δεν θα διαφωνήσει μαζί μου και μεταξύ μας ότι πράγματι έχουν γίνει πολλά λάθη στο κομμάτι της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης της περιοχής και τηςάναρ-χης ανάπτυξης όπου μεγάλες ομάδες πληθυσμών ανθρώ­πων με χαμηλά εισοδηματικά κριτήρια, προσφύγων κλπ. βρέθηκαν εδώ και η ανάπτυξη η οποία υπήρξε δεν ήταν αυ­τή η οποία μπορούσε να δώσει σε αυτούς τους ανθρώπους έναν τρόπο ζωής και μία επιβίωση άξια του ανθρώπου.
Για αυτό θα μπω μόνο σε συγκεκριμένες προτάσεις που θεωρώ σημαντικές. Ακούστηκαν πολλά από αυτά. Εμείς θα πούμε τί θεωρούμε ποιο σημαντικό κατά την άποψη μας για να προχωρήσει πραγματικά η περιοχή που διαθέτει όλες τις δυνατότητες, του φυσικού κάλλους, των θαλασσών, των ορεινών όγκων, του αστικού πεδίου, να μπορέσει να γίνει μια περιοχή κατοικήσιμη και αξιόλογη.
Πολύ σημαντικό - ειπώθηκε - την προστασία των δημό­σιων δασικών εκτάσεων και την αύξηση των δασών κυρίως μέσα από τις δημόσιες εκτάσεις, να τονίσουμε ότι εκεί που μπορούμε να κάνουμε παρέμβαση είναι οι δημόσιες εκτά­σεις που είναι ξεκαθαρισμένο το ιδιοκτησιακό τους καθε­στώς, διότι πολλές φορές ξεκινάει ένα έργο έχει εκταμιευ­θεί και πέφτουμε πάνω σε ενστάσεις, αγωγές κλπ. και το έργο παγώνει. Ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι απευθυ­νόμαστε στη Δ/νση Δημοσίων Κτημάτων στο Υπ. Οικονομι-               κών όπου εκεί είναι ξεκαθαρισμένες μη αμφισβητήσιμες δημόσιες εκτάσεις και κυρίως δασικές εκτάσεις. Οι αναδα­σώσεις πρέπει να γίνουν με έναν τρόπο σύγχρονο, σοβαρό, ενδεδειγμένο με ενδημικά φυτά και δέντρα και να ληφθεί πρόβλεψη για τις επερχόμενες κλιματολογικές αλλαγές. Να προχωρήσει οπωσδήποτε, πρέπει να είναι ένα πρόγραμμα -ένα έργο- που πρέπει να προταχθεί η κατασκευή του βιολο­γικού καθαρισμού του Θριασίου και να επιταχυνθεί ώστε και να υπάρξει ενημέρωση για τη μόλυνση των εδαφών στην περιοχή.
Το θέμα των σκουπιδιών ειπώθηκε είναι ένα από τα πρω­τεύοντα θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστεί σοβαρά και γρήγορα όχι μόνο στη Δυτ. Αττική αλλά σε όλη την Αττική και ιδιαίτερα εδώ που είναι πιο οξυμένο το πρόβλημα.
Να ενταχθούν στο σχέδιο πόλης περιοχές που είναι πλη­σίον σε μέσα σταθερής τροχιάς και να αρχίσει από τους δήμους όπου έχουμε ΜΕΤΡΟ, Προαστιακό να προσπαθή­σουμε να τα επεκτείνουμε γιατί έτσι θα βελτιώσουμε και την κατάσταση.
Με τις εντάξεις των περιοχών νομίζουμε ότι θα υπάρξει και θα αντιμετωπιστεί και με καλύτερο τρόπο και τα οικο­νομικά προβλήματα που υπάρχουν στους δήμους των πε­ριοχών αυτών αφού προβλέπεται και εισφορά σε χρήμα.
Να τονωθεί η κατασκευή βιοκλιματικών κατοικιών με κί­νητρα και υποχρεωτικά μέτρα ώστε να υπάρξει αναβάθμιση της περιοχής στο μέλλον.
Να οριοθετηθούν σαφώς οι ζώνες χρήσης γης και να δια­χωρίζεται ξεκάθαρα με βάση τις βιοκλιματικές περιοχές που θα δημιουργηθούν.
              Συμφωνούμε απόλυτα και αυτά πρέπει και με ελεγκτι-
               κούς μηχανισμούς να υπάρξουν, στους αυστηρούς περι­            βαλλοντικούς όρους για την βιομηχανία. Γιατί έτσι θα μπο­ρέσουν να δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας και να αναπτυχθούν οι εταιρείες που είναι στην περιοχή χωρίς όμως να ρυπαίνουν και να μολύνουν το περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο θα συμβάλλουν και οι ίδιες με τη δική τους παρουσία στο να υπάρξει περιβαλλοντική αναβάθμιση στην περιοχή.
Ακόμα, αξιοποίηση και ανάδειξη και προσβασιμότητα τους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής. Προτείνουμε επισκέψεις των μαθητών της περιοχής σε αυτούς τους χώ­ρους και μάλιστα να δίνονται εργασίες στα παιδιά για να μπορέσουν να γνωρίσουν και με τη δική τους προσπάθεια την περιοχή που ζουν.
Δημιουργία επέκταση ενός πιο αξιόλογου δικτύου δρό­μων για να υπάρξει μεγαλύτερη αξιοποίηση και ανάπτυξη της περιοχής γιατί υπάρχουν σημεία στη Δυτ. Αττική όπου δεν υπάρχει προσβασιμότητα.
Τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και δημιουργία καθα­ρών ακτών, πλαζ, υψηλών προδιαγραφών, μαρίνων, ξενοδο­χείων για να μπορέσουμε σε αυτή την περιοχή να έρθουν άνθρωποι, να την γνωρίσουν και να προσφέρουν να δώσουν δύναμη για ανάπτυξη.
Τον Καθαρισμό και απορρύπανση του κόλπου της Ελευ­σίνας, θα διαβάζετε ότι υπάρχουν 5 περίπου μέτρα λιματο-λάσπης στον κόλπο της Ελευσίνας και κάτω από εκεί υπάρ­χουν αρχαιότητες όπου ούτε καν μπορούν να βρεθούν και να αναδειχθούν.
Με τη συνεργασία των δήμων και της περιφέρειας με έ­ναν σχεδιασμό απλό, λιτό και σύγχρονο μπορεί η Δυτ. Αττική να γίνει πιλότος ανάπτυξης



18η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής 27/6/2011

Θέμα: Μνημόνιο Συνεργασίας με ενδιαφερόμενους φορείς για το Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας – Δημιουργία Θέσεων Απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα στην Περιφέρεια Αττικής

Κατ'αρχήν εμείς σαν παράταξη είμαστε θετικοί σε τέ­τοιες πρωτοβουλίες. Και νομίζω πως όλες οι παρατάξεις εδώ μέσα, όταν πρόκειται για στήριξη ανέργων και όταν πρόκειται για τέτοιες κοινωνικές παροχές, δεν θα μπο­ρούσε να είναι κανένας αρνητικός. Όμως η μέχρι τώρα εμπειρία των 35 ετών μας κάνει αρκετά καχύποπτους. Πρώτοσν διότι εημερωθήκαμε και όχι συγκεκριμένα στις 22 Ιουνίου, όταν από 1η Ιουνίου έχουν ξεκινήσει να κά­νουν αιτήσεις κάποιοι. Το ύψος της χρηματοδότησης, τα 31 εκατ. ευρώ, δεν ξέρω πόσα θα πάνε στις ΜΚΟ που θα χειριστούν τη διαδικασία και πόσα πραγματικά θα πάνε στις τσέπες των ανέργων και ουσιαστικά θα πάνε προς οφέλεια αυτών. Δεν έχουμε ενημερωθεί. Άρα τα ερωτή­ματα μας είναι ότι δεν τα ξέρουμε.
Τώρα. Χρόνος υλοποίησης. Σε ποιο διάστημα, πως και που; Με ποια κριτήρια επιλέγησαν οι συγκεκριμένες ΜΚΟ; Ορισμένες εκ των οποίων είναι γνωστές από το παρελθόν για την κακοδιαχείριση την οποία έχουν επι­δείξει. Και γιατί να χρησιμοποιηθεί η ΜΚΟ και να μην             συμμετέχει για παράδειγμα και ο ΟΑΕΔ ή προγράμματα μέσω αυτοδιοίκησησ και ΟΑΕΔ. Γιατί δηλαδή επιλέγουμε συγκεκριμένες ΜΚΟ και με το βραχυπρόθεσμο της προ­σπάθειας να γίνει και από άλλες πιθανώς ΜΚΟ που θέ­λουν να συμμετάσχουν που λόγω χρόνου και λόγω έλλει­ψης δυνατοτήτων να μπουν.
Και ένα ερώτημα που βάζουμε είναι, αν τελικά δεν α­ποδεχθούμε, αν δηλαδή η Περιφέρεια δεν αποδεχθεί, αυτά τα χρήαματα που πάνε. Για αυτούς λοιπόν τους λό­γους ενώ είμαστε θετικοί θεωρητικά, πρακτικά ψηφίζου­με κατά, για τους λόγους που εξήγησα. Πρώτων γιατί θεωρούμε ότι δεν πρέπει να γίνει το πρόγραμμα μέσω ΜΚΟ και τις συγκεκριμένες ΜΚΟ που είναι γνωστές για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα χρήματα που παίρνουν. Δεύτερον διότι ο χρόνος που έχουμε για να ενημερω­θούμε είναι ελάχιστος. Και αυτά τα πράγματα δεν πρέ­πει να γίνονται με αυτό το τρόπο. Επιτέλους σε αυτή την εποχή, πρέπει να σεβόμαστε τα χρήματα του ελληνι­κού λαού. Η δική μας πρόταση θα ήταν, αν αυτό θα μπο­ρούσε να γίνει, την πρωτοβουλία για την υλοποίηση τέ­τοιων προγραμμάτων να την έχει η τοπική αυτοδιοίκηση και ο ΟΑΕΔ.
Ευχαριστώ.





17η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής 12/7/2011

Θέμα: Εγκατάσταση & Λειτουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στη θέση Λιακώματα Σχιστού Περάματος του ΠΕ.ΣΥ.ΔΑΠ.

Θέλω να ρωτήσω αν μπορούμε ως συνοδό έργο να το εντάξουμε και να συμφωνήσουμε. Αυτό. Αν μπορούμε να το κάνουμε σήμερα ή να δώσουμε αναβολή γιατί όπως κατάλαβα από τη μελέτη αυτού του έργου, είναι ένα πο­λύ σημαντικό έργο για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν και τα ύδατα της Ψυτάλειας και νομίζω κι εσείς είσαστε σύμφωνοι. Αν λοιπόν μπορούμε σήμερα να αποφασίσου­με, ως συνοδό έργο να το εντάξουμε. Αυτό θέλω να μά­θω.


 

 

15η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής 7/6/2011

Θέμα: Συζήτηση για το κέντρο της Αθήνας

Πριν μπω στο θέμα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση για να μην τα αφήνουμε όλα στον αέρα. Ακούστηκε από δύο συμβούλους "ο κακός ρόλος", "ο μη ρόλος" , "ο αρνητικός ρόλος" της Μητρόπολης Πειραιώς. Απλώς επειδή έχω συ­νεργαστεί επανειλημμένα και στο παρελθόν και πρόσφατα, η Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς είναι μια μητρόπολη που έχει ένα τεράστιο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο. Συντηρεί συσσίτια για αστέγους, έχει ορφανοτροφεία, συντηρεί νη­πιαγωγεία, ιδιωτικά της εκκλησίας. Στηρίζει νέους, έχει κα­τασκηνώσεις, έχει ραδιοφωνικό σταθμό, εφημερίδα, περιο­δικά, έχει ειδική ομάδα που στηρίζει παιδιά εξαρτημένα. Ας μην ακούγονται αυτά εδώ γιατί νομίζω ότι βρισκόμαστε σε ένα περιφερειακό συμβούλιο που τουλάχιστον όταν το-ποθετούμεθα πρέπει να είμαστε σοβαροί. Αυτά ως προς την αποκατάσταση της αλήθειας.

Στο θέμα μας:
Το θέμα αυτό έχει δύο διαστάσεις κατά την άποψη μου. το ένα θέμα είναι το πολιτικό και το δεύτερο είναι το δια­χειριστικό. Το πρόβλημα του κέντρου της Αθήνας είναι ένα γενικότερο πρόβλημα της μη υπάρξεως μεταναστευτικής πολιτικής. Για μένα, το πρόβλημα δημιουργήθηκε γιατί δεν θέλησαν κάποιοι στην αρχή αλλά και στη συνέχεια να το ε­λέγξουν. Είναι καθαρά πολιτικό πρόβλημα βαραίνει τις κυ­βερνήσεις τις προηγούμενες κυρίως τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ διότι αυτό το πρόβλημα ξεκίνησε στα μέσα της δε­καετίας του '90 ως ένα πολύ μεγάλο μεταναστευτικό ρεύμα που ήρθε από τα Βαλκάνια και μετά το 2000, 2001, 2002 έ­να πολύ μεγάλο μεταναστευτικό κύμα που ήρθε από την Τουρκία και τις Ασιατικές χώρες. Οι κυβερνήσεις οι οποίες αντιμετώπισαν αυτό το πρόβλημα είναι σαφές και εδώ νομί­ζω θα συμφωνήσουμε όλοι, δεν είχαν μεταναστευτική πολι­τική. Δεν μπόρεσαν να συλλάβουν το μέγεθος του προβλή­ματος αλλά και το τί επακολούθησε και πόσο ζημιά έκανε στην Ελλάδα σαν χώρα, σαν κράτος, όπως ζούμε σήμερα. Η κακή κατάσταση οικονομική, κοινωνική, σε όλα τα επίπε­δα, της χώρας μας σε ένα μεγάλο βαθμό έχει επηρεαστεί και από την παρουσία των λαθρομεταναστών. Δεν μιλάμε για τους μετανάστες οι οποίοι είναι νόμιμοι, εργάζονται νο­μίμως, πληρώνουν τους φόρους τους, τις εισφορές τους και συμμετέχουν θετικά στην κοινωνία μας. Δεν μπορεί μια χώρα δέκα εκατομμυρίων να φιλοξενεί δύο και τρία εκα­τομμύρια μετανάστες εκ των οποίων το 70-80% είναι λα­θραίοι. Δεν μπορούμε να λέμε ότι δεν μπορούμε να φυλά­ξουμε τα σύνορα μας να προστατεύσουμε την ασφάλεια των πολιτών μας όταν ανήκουμε σε ένα συντεταγμένο κρά­τος. Αν ο πρωθυπουργός ο προηγούμενος και ο προ-προη-γούμενος καλούσε τον αρχηγό της αστυνομίας ή τον αρχη­γό του στρατού και του έλεγε θέλω να κλείσουν τα σύνορα, να ασφαλιστούν οι κοινωνίες μας σε επίπεδο δήμων, θέλω να προστατεύσω τους πολίτες μου από την εγκληματικότη­τα και απαντούσαν οι δύο αρχηγοί ότι δεν μπορούν να το κάνουν, έπρεπε να τους στείλει σπίτι τους και να καλέσει τους επόμενους. Όταν ένας πρωθυπουργός, ένας υπουρ­γός λέει "δεν μπορώ να εμποδίσω την είσοδο στη χώρα πα­ρανόμων" σημαίνει ότι το κράτος δεν λειτουργεί. Γι αυτό φτάσαμε εδώ. Γιατί δεν μπόρεσε η πολιτική ηγεσία αυτού του κράτους να εφαρμόσει τους νόμους, να λειτουργεί σαν συντεταγμένο κράτος, να μπορέσει να προστατεύσει τους πολίτες, να μπορέσει να είναι ένα δίκαιο σύστημα σε όλα τα επίπεδα. Από την φορολογία μέχρι την προστασία και την ασφάλεια του πολίτη. Δεν μπορούμε να πούμε στους α­θηναίους που ζουν στο κέντρο της Αθήνας ότι δεν μπορού­με να τους προστατεύσουμε. Δεν μπορούμε να ζούμε δίπλα σε πολυκατοικίες που αντί να φιλοξενούν 20-50-100 ανθρώ­πους με βάση τη νόμιμη χωρητικότητα τους, να έχουν 500-1000 ανθρώπους. Να τραβάνε ρεύμα από τις κολώνες της ΔΕΗ και να γκετοποιούνται αυτοί οι άνθρωποι. Αυτά είναι καθαρά ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας. Αυτό δεν έγινε τυ­χαία κατά την άποψη μας. Έγινε εσκεμμένα, από δυνάμεις που θέλουν να αποδυναμώσουν το εθνικό κράτος, να αλλά­ξουν τη φυσιογνωμία της χώρας μας και ως πολιτισμό, ως παράδοση, ως νοοτροπία και να δημιουργήσουν μια πολυ-πολιτισμική κοινωνία που να μην ξέρει από που έρχεται και που πάει. Ήταν ξεκάθαρα οργανωμένο και δεν μπορούμε ποτέ να δεχτούμε εμείς ότι υπήρξαν κυβερνήσεις που δεν μπόρεσαν να εφαρμόσουν τον νόμο. Και σας περιγράφω την περίοδο τουλάχιστον 6 μηνών πριν τους ολυμπιακούς αγώνες και την περίοδο των ολυμπιακών αγώνων. Πώς χά­θηκαν όλα τα παιδιά των φαναριών; Πώς δεν έμπαιναν από                 τα θαλάσσια και χερσαία σύνορα μας τόσες χιλιάδες λα­θρομετανάστες. Πώς δεν υπήρχαν εγκληματικές συμπερι­φορές; Πώς υπήρχε αστυνόμευση παντού και δεν υπήρχαν τα προβλήματα που υπήρχαν μετά τους ολυμπιακούς αγώ­νες; Άρα, όταν θέλει το κράτος να εφαρμόσει τον νόμο, γιατί δεν ελέγχονται από εκεί και πέρα ή για πολύ μεγάλες περιόδους τα αφεντικά, οι άνθρωποι που απασχολούν πα­ρανόμως λαθρομετανάστες; Γιατί δεν τίθενται αυτές οι ε­ταιρείες, οι Έλληνες, οι ελλαδίτες που απασχολούν παρα­νόμως; Γιατί δεν τιμωρούνται; Γιατί δεν υπάρχει ένα ελε­γκτικός μηχανισμός ; Άρα αυτά έγιναν εσκεμμένα, με συ­γκεκριμένο σχέδιο, με συγκεκριμένη δράση και ακούσαμε και τον εκπρόσωπο του ΚΚΕ που έλεγξε κάποιες δυνάμεις στην Ελλάδα, πολιτικές και άλλες, διότι είμαστε πολύ κακοί και δεν θέλουμε τους φτωχούς και αδύναμους και πεινα­σμένους συμπολίτες μας του κόσμου, να έρθουν όλοι εδώ όταν στην Ελλάδα είναι περίπου 20% του πληθυσμού μας είναι μετανάστες και κυρίως λαθρομετανάστες, ενώ στις χώρες της Ευρώπης αυτό το ποσοστό αγγίζει το 4-5%. Όταν υπάρχουν συγκεκριμένες μέθοδοι, ενώ εμείς λέμε δεν μπορούμε να τους διώξουμε γιατί έχουμε το Δουβλίνο Ι και Δουβλίνο II. Είδαμε όμως τον Μπερλουσκόνι πριν από λίγες εβδομάδες, αυτοί που ήρθαν από τη Λιβύη τους έστειλε κα­τευθείαν στη Γαλλία. Πώς λοιπόν το Δουβλίνο II εκεί δεν ε­φαρμόζεται κι εδώ εφαρμόζεται;
Εδώ κλείνω τη γενική τοποθέτηση μου ως προς πολιτικό σκέλος, θεωρούμε ότι η πολιτική ηγεσία δεν θέλει να λύσει το θέμα. Πώς μπορεί η περιφέρεια και η τοπική αυτοδιοίκηση; Δεν μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα σαν περιφέρεια, μπο ρούμε να βοηθήσουμε σε ορισμένους τομείς που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα αυτών των ανθρώπων και πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε συνθήκες καλύτερες για τους Έλληνες που ζουν σε αυτές τις περιοχές και τους νό­μιμους μετανάστες. Χρειάζεται ένα πλέγμα μέτρων, εμείς σαν περιφέρεια και σαν τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να δούμε, έχω καταθέσει και επερώτηση, να δούμε υπάρχουν πάρα πολλά δημόσια και δημοτικά οικήματα τα οποία έχουν καταληφθεί από λαθρομετανάστες. Θα πρέπει αυτά να α­δειάσουν και δια της βίας ακόμα. Αυτοί οι άνθρωποι να με­ταφερθούν εκεί που πρέπει και τελικά να φύγουν από τη χώρα μας. Να εφαρμοστούν, η πολιτική ηγεσία θα το κάνει με τη βοήθεια των τοπικών αρχών, θα πρέπει οι συμφωνίες που έχουμε με την Τουρκία και με γειτονικές χώρες να λει­τουργήσουν. Δηλαδή, η επαναπροώθηση. Θέλουμε να ε­φαρμόσουμε αυτά τα πράγματα - περιέγραψα την περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων, άρα μπορούμε να το κάνουμε -και σε αυτό τον τομέα λοιπόν, η περιφέρεια Αττικής αλλά και ο δήμος θα πρέπει να συμβάλλουν: 1ον) να συνεργα­στούμε για να αδειάσουν αυτά τα καταλειμένα κτήρια και με τη βοήθεια της αστυνομίας.
2ον) να δούμε πώς μπορούμε με δράσεις της περιφέρει­ας να στηρίξουμε τους ανθρώπους που ζουν Έλληνες και νόμιμους μετανάστες και να δώσουμε προοπτικές να μπο­ρέσουν να ξαναζήσουν τη ζωή τους και να κυκλοφορήσουν μετά τις 8 το βράδυ στο δρόμο χωρίς να έχουμε φαινόμενα όπως για μία κάμερα να δολοφονείτε ένας άνθρωπος. Αυτά δεν μπορούν να υπάρχουν μέσα στο Κέντρο της Αθήνας και νομίζω ότι όλοι το ζούμε. Αυτό πρέπει να λυθεί. Η συντε­ταγμένη πολιτεία θα πρέπει να το λύσει και για να το λύσει θα πρέπει να πάρει αποφάσεις.
             Έχουμε καταθέσει εγγράφως την επερώτηση με τα ερω­                  τήματα που έχω θέσει, η κ. Παπαδημητρίου θα μας απαντή­σει. Αυτά έχουμε να πούμε. Και σε αυτή την κατεύθυνση αν προχωρήσει η περιφέρεια ώστε να μπορέσουμε να ελέγ­ξουμε την παράνομη μετανάστευση και να στείλουμε τους ανθρώπους αυτούς στις πατρίδες τους - με τον καλό ή κα­κό τρόπο -. Μία συντεταγμένη πολιτεία πρέπει να έχει τον τρόπο να προασπίζει πρωτίστως τους νόμιμους πολίτες της. Όταν αυτό δεν μπορεί να το κάνει δεν μπορούμε να δι­καιολογήσουμε αυτή την αδυναμία

15η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου  07/6/2011

Θέμα: Διοργάνωση ημερίδας με θέμα: Εθελοντισμός-Κοινωνική Αλληλεγύη & Κοινωνική Συνοχή


Είμαστε σε μια εποχή κρίσεως και ΔΝΤ εδώ στην Ελλά­δα. Νομίζω ότι είναι προκλητικό να πετάμε 10.000 ευρώ για ημερίδα που ουσιαστικά θα ακουστούν γκαλά ιδεών, τη στιγμή που περικόπτονται σοβαρές παροχές για ομάδες οι οποίες έχουν ανάγκη. Παρακολουθούμε δήμους της Αττι­κής που περικόπτουν προγράμματα προς ειδικές κατηγο­ρίες ανθρώπων, δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις σοβα­ρές ανάγκες αυτών των ανθρώπων και θεωρούμε απαράδε­κτο να πετάξουμε 10.000 ευρώ, επαναλαμβάνω, για να α­κούσουμε κάποιες ωραίες ιδέες που θα μείνουν στα χαρ­τιά.
Με αυτή λοιπόν την έννοια το καταψηφίζουμε και γενικό­τερα από εδώ και περά, το λέμε, θα καταψηφίζουμε ημερί­δες και γκαλά ιδεών όταν οι υπηρεσίες μπορούν πρακτικά να στηρίξουν τέτοιες πρωτοβουλίες με πραγματικές οργα­νώσεις είτε ΜΚΟ είτε οτιδήποτε άλλο υπάρχουν σε τοπικό επίπεδο, που ήδη παράγουν έργο. Δεν χρειαζόμαστε πια ι­δέες, χρειαζόμαστε δουλειά και ενέργεια και να περικό­πτουμε πόρους από εκεί πέρα που πετιούνται και να πηγαίνουν σε πραγματικές ανάγκες, κοινωνικές ανάγκες, για ομάδες του πληθυσμού που ήδη ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Ευχαριστώ
 15η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής 07/6/2011

Θέμα: Διοργάνωση ημερίδας για την αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων του Λεκανοπεδίου


Η δική μας σκέψη είναι κοντά στου κ. Δαμάσκου. Θα πρέπει νομίζω πρωτίστως η Περιφέρεια να ξεχωρίσει και να ξεκαθαρίσει ποιοί ελεύθεροι χώροι υπάρχουν ανά αντιπεριφέρεια, να δούμε το ιδιοκτησιακό καθεστώς σε αυ­τές, αν πράγματι είναι ξεκάθαρα τα ιδιοκτησιακά θέματα και δεν υπάρχουν διεκδικήσεις από ιδιώτες ή άλλους, να δούμε αν υπάρχουν αναρτημένοι δασικοί χάρτες και είναι ξεκάθαρο και το καθεστώς εκεί το δασικό. Να δούμε πράγματι τι ανήκει από αυτά στο δημόσιο και τι είναι πα­ρατημένο και το ψάχνουμε. Αφού όλα αυτά είναι ξεκάθα­ρα και ξέρουμε ότι μιλάμε για ελεύθερους χώρους οι ο­ποίο πράγματι μπορούν να διατεθούν είτε για κοινωφε­λείς σκοπούς είτε για αξιοποίηση, τότε πραγματικά να έρθουν με προτάσεις συγκεκριμένες ολοκληρωμένες στο Περ. Συμβούλιο και να πάρουμε τις αποφάσεις μας.
Υπό αυτή την έννοια λοιπόν είμαστε κατά στη διοργά­νωση ημερίδας χωρίς να είναι ξεκαθαρισμένο τα παραπά­νω και να έχουμε αυτά τα στοιχεία τα οποία χρειάζονται για να πάρει αποφάσεις το Περ. Συμβούλιο. Υπ' αυτή την έννοια λοιπόν καταψηφίζουμε.

15η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου 7/6/2011
Θέμα: Έγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής & της Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης γι την κατάρτιση του 3τους επιχ. Προγραμ. Προϋπολογισμού 45.000 € συμπ. Φ.Π.Α

κ. ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ
Όπως τοποθετηθήκαμε και στην οικονομική επιτροπή, θε­ωρούμε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αυτή η συμφω­-νία. Το θέμα δεν είναι μαύρο ή άσπρο, αν πρέπει το κράτος
μόνο οργανώνει ή μόνο ο ιδιωτικός τομέας. Αυτό το οποίο
πρέπει να γίνεται και νομίζω εδώ γίνεται σωστά, με μια φε­ρέγγυα εταιρεία, στην οποία ουσιαστικά βασικός μέτοχοςείναι η τοπική αυτοδιοίκηση, άρα λοιπόν βεβαίως η τοπικήαυτοδιοίκηση πρέπει να παίρνει πρωτοβουλίες, πρέπει ναδημιουργεί εταιρείες οι οποίες μπορούν να παράγουν έργο.Είμαστε λοιπόν θετικοί και βεβαίως δεν πρέπει να μείνουμεσε έναν κρατισμό ο οποίος μας έφερε εδώ πέρα, ένα κρά-­τος το οποίο δείχνει ότι δεν μπορεί μόνο του αν δεν εκσυγ-­χρονισθεί. Και ούτε μπορούμε να              μόνο σε ιδιώτες.
Βεβαίως θέλουμε ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης και του κράτους πρέπει να είναι ε­λεγκτικός, να είναι ποιοτικός και να επιλέγουμε εταιρείες ι­διωτικές ή της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίες όμως να είναι πραγματικά ποιοτικές, πραγματικά να παράγουν έργο και όχι με απευθείας αναθέσεις να φτιάχνουμε καταστά­σεις. Άρα λοιπόν δεν είνα ούτε άσπρο ούτε μαύρο, είναι προς τη θετική κατεύθυνση, την υπερψηφίζουμε και νομί­ζουμε ότι τέτοιες πρωτοβουλίες πρέπει να παίρνει η τοπική αυτοδιοίκηση. Ευχαριστώ.

15η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής
7/6/2011
Θέμα: Γνωμοδότηση επι της ΜΠΕ για την κατασκευή & λειτουργία του κτιριακού συγκροτήματος εμπορικών επιχ/σεων της EUROTERRA Α.Ε. στο δήμο Λαυρίου.


               κ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Το λόγο έχει ο κ. Καραθάνος.
κ. ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ
Και εμείς από τη δική μας πλευρά, στο πρώτο θέμα των περιβαλλοντολογικών θα θέλαμε να τελεσιδικήσει το θέμα, δηλαδή αν πράγματι αυτά τα 40 στρέμματα πρέπει να απο­δοθούν στο δήμο. Είναι ένα θέμα βασικό για μας να λήθει η ιστορία του πολεοδομικού σχεδίου και αν πράγματι, τι θα μείνει. Στο δεύτερο κομμάτι, που κι εμείς συμφωνούμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό για τη ζωή της πόλης, συντασ-σόμεθα στο να αναβληθεί, μέχρι να δούμε μια γενικότερη μελέτη που θα βοηθάει ή όχι την περιοχή, κατ' αρχήν αν ό­πως βλέπουμε κι εμείς αυτό δημιουργεί ένα τεράστιο πρό­βλημα στην περιοχή. Στο δεύτερο κομμάτι που είναι πολιτι­κό, κι εμείς τασσόμεθα κατά ενός τέτοιου έργου, το οποίο ουσιαστικά στρέφονται όλη η περιοχή και όλοι οι κάτοικοι εναντίον. Δεν μπορεί οι κάτοικοι που μένουν εκεί, οι άν­θρωποι που μένουν εκεί και θέλουν να ζήσουν το μέλλον τους να έχουν άδικο, να μην ξέρουν ότι αυτό είναι προς το καλύτερο της ζωής τους ή προς το χειρότερο.
Υπ' αυτήν την έννοια λοιπόν τοποθετούμεθα στην πρόταση αυτή
κατά.
13η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής
31/5/2011
Θέμα: Επερωτήσεις – Ερωτήσεις Περιφερειακών Συμβούλων
κ. ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ

Η πρώτη είναι για το ιδιοκτησιακό καθεστώς στην περιοχή
της Κερατέας.
Με τη συνθήκη της Κων/λης και του Λονδίνου, το Ελ­ληνικό Δημόσιο ως κληρονόμος του τουρκικού κράτους αιτία πολέμου στην Αττική έχει ιδιοκτησιακά δικαιώματα μόνο για τις δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις που δεν ανήκαν σε ιδιώτες κατά την εποχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ταυτόχρονα και μέχρι το 1914 μπορού­σαν οι ιδιώτες να αποκτήσουν κυριότητα επί δασικών ε­κτάσεων που ανήκαν στο Ελληνικό Δημόσιο με πρωτότυ­πο τρόπο, χρησικτησία δηλαδή, ή μέχρι την 11η/9/1915 εάν η περιοχή αυτή δεν ήταν δασική.
Συνεπώς πρέπει να διερευνηθεί το ιδιοκτησιακό καθε­στώς της περιοχής Κερατέας με γνώμονα τις Διεθνείς Συνθήκες που έχουν υπογραφεί από το Ελληνικό Κράτος και είχαν επικυρωθεί από τον τότε Βασιλέα Όθωνα, όπως προβλεπόταν από το Διεθνές Δίκαιο και τους μέχρι 1914 ισχύοντες νόμους, για απόκτηση κυριότητας επί εκτάσε­ων του Ελληνικού Δημοσίου. Ειδάλλως, οποιεσδήποτε α­ποφάσεις Περιφέρειας θα εκπέσουν ή θα καταπέσουν κατά την άποψη μας στα δικαστήρια.
Ρωτάμε τον κ. Περιφερειάρχη:
1) Αν έχει διερευνηθεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς της
 περιοχής Κερατέας κατά το έτος 1827 έτσι ώστε να γνω-
           ρίζουμε αν υπήρχαν ιδιωτικές ιδιοκτησίες στην           περιοχή. Και
 2) Έχει διερευνηθεί εάν οι απώτεροι δικαιοπάροχοι
των σημερινών ιδιοκτητών ασκούσαν πράξεις νομής           και κατοχής σε αυτή την περιοχή μέχρι το 1915.
Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση.
Να κάνω και τις τρεις;                              κ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Όχι. Μία-μία. Απαντά η κ. Ζερβάκη. Κάντε και τις τρεις.
κ. ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ
Η δεύτερη ερώτηση μας έχει να κάνει με την απασχό­ληση μακροχρόνια ανέργων με εργολήπτες έργων.
Στις 17/1/2011 υποβάλλαμε πρόταση σχετικά με τον ρόλο που πρέπει να επιτελέσει η Περιφέρεια Αττικής ως διαχειριστής και εντολοδόχος έργων στην καταπολέμηση μακροχρόνιας ανεργίας. Μάλιστα, είχαμε προτείνει να υ­ποχρεωθούν οι ανάδοχοι έργων να προσλαμβάνουν το 5% του απαιτούμενου εργατικού δυναμικού από μακρο­χρόνια ανέργους και κατά προτεραιότητα οικογενειάρ­χες που λόγω οικονομικών συγκυριών τα παιδιά τους τα έχουν δώσει για φιλοξενία στα χωριά SΟS.
Ρωτάμε:
1)     Για ποιο λόγο η συγκεκριμένη προτεινόμενη ποσό­στωση του
        εργατικού δυναμικού δεν έχει συμπεριληφθεί ως όρος στις μέχρι
       τώρα διακηρύξεις έργων της Περιφέ­ρειας Αττικής και
2)     Τα εναλλακτικά μέτρα καταπολέμησης μακροχρό­νιας                                                          ανεργίας, τα οποία προτίθεται να αναλάβει η Περι­φέρεια.
Η τρίτη μας ερώτηση έχει να κάνει με την κατασκευή μαρίνων με πιστοποίηση ποιότητας. 
Η Ελλάδα ως χώρα με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούσε να γίνει ο προσφιλέ­στερος προορισμός τουριστικού γιώτινγκ. Η ανάπτυξη της αγοράς τουριστικού γιώτινγκ δημιουργεί πολλαπλά­σιες θέσεις εργασίας και στις υποστηρικτικές αγορές. Θα μειωνόταν η ανεργία στην ναυτικο-επισκευαστική ζώ­νη του Περάματος και θα αυξανόταν η απασχόληση στην Περιφέρεια, εάν βελτιωνόταν οι παροχές εξυπηρέτησης των υπαρχουσών μαρίνων και πιστοποιούνταν σύμφωνα με διεθνή πρότυπα ποιότητας. Ταυτόχρονα πρέπει να κα­τασκευαστούν και νέες πιστοποιημένες μαρίνες σε νησιά του Αργοσαρωνικού. Συνεπώς, ρωτάμε τον κ. Περιφερει­άρχη:
1)     Πόσες πιστοποιημένες μαρίνες διαθέτει αυτή τη
στιγμή η Περιφέρεια Αττικής
2)     Πόσες θέσεις ελλιμενισμού των σκαφών που διαθέ­τει η Περιφέρεια Αττικής
3)     Εάν έχει γίνει προβολή των μαρίνων της Περιφέρει­ας σε διεθνής εκθέσεις τουριστικού γιώτινγκ.
Ευχαριστώ.


10η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής
19/4/2011
Θέμα:  Αξιοποίηση Ολυμπιακού Κέντρου Γαλατσίου
κ. ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ
Ακριβώς το ίδιο θέλω να πω. Ότι από τη στιγμή που υπάρχει μια συμφωνία των ομόρων δήμων. Καταρχάς η δική μας παρά­ταξη είναι γνωστό, είμαστε υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Όταν όμως η ιδιωτική πρωτοβουλία καταπατά δικαιώματα, δη­μιουργεί προβλήματα στην τοπική κοινωνία, είμαστε σαφώς κατά του να γίνει αυτό το έργο και σαφώς η Περιφέρεια πρέ­πει να πάρει θέση, να επιβεβαιώσει το ψήφισμα και την απόφα­ση της του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Είμαστε υπέρ αυτού. Να συμπαρασταθούμε στους δήμους, να στηρίξουμε αυτή τους την απόφαση και το Παλαί να γίνει ένας χώρος άθλησης των νέων της περιοχής και να συνενωθεί με το Αττικό Άλσος και με τους όμορους δήμους να γίνει ένα υπερ-τοπικό άλσος πολύ καλό.




7η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής

22/3/2011

Θέμα: Εγκριση Προϋπολογισμού Περιφέρειας Αττικής 2011



κ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ;
Ο κύριος Καραθάνος από την παράταξη "Αττική Οδός".         
κ.ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ
             Δεν είχα σκοπό να δευτερολογήσω, αλλά με ενόχλησαν οι τοποθετήσεις ορισμένων και ιδιαίτερα του κ. Αξαρλή, ο οποίος συνεχίζει να προκαλεί, όχι μόνο σήμερα, αλλά και σε άλλα Συμβούλια.
Εμείς είχαμε το πολιτικό θάρρος να τοποθετηθούμε, ενώ ο προϋπολογισμός θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είναι καλύτερος, στην κατεύθυνση κάποιων έργων, τα οποία περιέγραψε ο Αδωνις ο Γεωργιάδης, όμως θέλω να υπενθυμήσω σε όλους, ότι ο τρόπος που μίλησαν κάποιοι μάλλον θα πρέπει κατ1 αρχήν να πω, ότι οι περισσότεροι Σύμβουλοι της συμπολίτευσης θα έπρεπε να μιμηθούν τον Περιφερειάρχη και αρκετούς από τους Αντιπεριφερειάρχες, οι οποίοι μίλησαν σεμνότατα, με σοβαρότητα και ξέροντας τι προβλήματα έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Δυστυχώς, ορισμένοι από τη συμπολίτευση μίλησαν για πλειοψηφία, για ισχνή μειοψηφία, που δεν πρέπει να μιλά, θα πρέπει να προσέχει, απλώς να λέει προτάσεις και να κάθεται να δέχεται τις αποφάσεις. Θέλω να υπενθυμήσω σε όλους μας, ότι η παράταξη της συμπολίτευσης εκπροσωπεί το 24% του αττικού λαού, που ψήφισε. Αρα είναι μειοψηφία. Λοιπόν, μη συμπεριφέρεστε εδώ ως τα δύο τρίτα των εκπροσώπων του λαού. Ετσι; Να προσγειωθούμε. Και αν θέλετε πραγματικά να πετύχει η Περιφέρεια μεγαλόπνοα σχέδια, θα πρέπει να προχωρήσουμε με συναίνεση και εμείς το κάναμε πρώτοι. Χρειάζεται, λοιπόν - θέλω να καλέσω, δεν τον ξέρω τον κ. Αξαρλή, δεν είχαμε ποτέ κάποια σχέση, όμως τέτοιες συμπεριφορές είναι απαράδεκτες. Το καταγγέλλω. Ελπίζω να μην επαναληφθεί, διότι οι πλειοψηφίες και οι μειοψηφίες διαμορφώνονται από τη συμπεριφορά των παρατάξεων. Ετσι; Αυτό, λοιπόν, θέλω να το τονίσω για τη συνέχεια.
Εμείς έτσι και αλλιώς ψηφίζουμε τον προϋπολογισμό, γιατί θεωρούμε ότι πρέπει να βοηθήσουμε σε μία προσπάθεια που γίνεται προς τη σωστή κατεύθυνση και θέλω και πάλι να τιμήσω τη σεμνότητα με την οποία μίλησε, τη σοβαρότητα με την οποία μίλησε ο Περιφερειάρχης και αρκετοί Αντιπεριφερειάρχες και αρκετοί βεβαίως Σύμβουλοι. Αυτό να το προσέξουμε για το μέλλον, γιατί αν συνεχιστεί από ορισμένους αυτή η συμπεριφορά, νομίζω ότι δε θα έχουμε καλή συνέχεια.